Ghid SEO: Cum să îți optimizezi magazinul online pentru Black Friday
Cuprins
Introducere
Ca antreprenor în e-commerce, este bine să fii pregătit din timp pentru evenimentele comerciale din timpul anului. În acest ghid, îți explic pas cu pas cum să îți optimizezi magazinul online din punct de vedere SEO pentru a obține trafic organic și vânzări de Black Friday.
Analiza de cuvinte cheie

Primul pas pe care trebuie să îl faci este să afli ce și cum caută oamenii despre produsele tale pe Google. Ai nevoie să știi care sunt cuvintele cheie tranzacționale care îți pot genera conversii.
Pentru a realiza această analiză, ai nevoie de un cont de Google Ads cu cel puțin o campanie activă care să îți permită să folosești Keyword Planner, tool-ul care te va ajuta să afli ce cuvinte cheie folosesc consumatorii atunci când sunt interesați de produsele tale și care este volumul acestora de căutări.
Sfatul meu este să începi analiza cu căutări de genul: “nume produs + black friday”.
De exemplu, cuvântul cheie “mobila black friday” a avut în luna noiembrie a anului trecut, de Black Friday, un număr mediu de 2.900 de căutări.
După ce ai finalizat analiza, următorul pas pe care trebuie să îl faci este să creezi paginile de vânzare și să le inserezi în site, astfel încât Google să aibă timp să le descopere și să le indexeze. Cum faci asta? Îți explic în următorul capitol.
Crearea paginilor de vânzare
Acum, cu analiza de cuvinte cheie în față, trebuie să înveți să organizezi cuvintele găsite astfel încât să creezi pagini de vânzare relevante pe care ulterior să le optimizezi.
Cum poți organiza toate datele relevante? Într-un document Excel, creează trei coloane: cuvânt cheie, volum de căutări și pagină de vânzare.
Următorul pas pe care trebuie să îl faci este să inserezi toate cuvintele cheie împreună cu volumul de căutări pe primele două coloane iar pe a treia să atribui fiecărui cuvânt cheie o pagină de vânzare.
Ca să îți fie mai ușor să înțelegi, îți prezint un exercițiu scurt cu patru cuvinte cheie:
Cuvânt cheie | Volum de căutări | Pagină de vânzare |
mobila black friday | 2900 | Black Friday Mobila |
mobila dormitor black friday | 480 | Black Friday Mobila Dormitor |
mobila living black friday | 590 | Black Friday Mobila Living |
mobila de bucatarie black friday | 260 | Black Friday Mobila de Bucatarie |
Acest exercițiu te ajută să înțelegi ce pagini trebuie să creezi în funcție de intenția de căutare a clienților tăi și să optimizezi elementele SEO on page, lucru despre care discutăm în capitolul următor.

Optimizarea elementelor SEO on page
Am ajuns în punctul în care știm ce caută oamenii și ce pagini de vânzare trebuie să creăm pentru a le acoperi nevoia de cumpărare de Black Friday. În momentul acesta, trebuie să optimizăm elementele SEO on page ale paginilor de vânzare pe care le-am creat anterior.
Cei mai importanți factori sunt:
Meta titlul – Titlul paginii care apare în Google
Meta descrierea – Descrierea de sub titlul paginii din Google
Titlul paginii si subtitlurile de conținut (headings) – titlul apare înainte de conținutul principal iar subtitlurile apar înainte de paragrafe
Conținutul text – în cazul magazinelor online, conținutul text este reprezentat de descrierea de categorie care apare de obicei în partea de sus a paginii.
Pentru a optimiza corect aceste elemente ale paginilor de Black Friday, trebuie să inserezi cuvintele cheie în fiecare dintre acestea.
În continuare, voi face un exercițiu de optimizare a unei pagini, folosind cuvintele cheie de mai sus.
Să spunem că ai un magazin de mobilă și trebuie să optimizezi prima pagină de vânzare. În acest caz, elementele on page pot fi:
Meta titlul: Mobilă Black Friday 2022: Promoții la zeci de piese de mobilier
Meta descriere: Cauți mobilă la prețuri mici? Descoperă promoțiile noastre de Black Friday la zeci de piese de mobilier. Ofertă limitată. Intră pe site și comandă acum.
Titlul paginii: Mobilă Black Friday 2022
Descrierea paginii (conținutul text): De Black Friday, ți-am pregătit prețuri speciale la mobilă. La noi găsești reduceri la zeci de piese de mobilier pentru întreaga casă. Fie că te afli în căutare de mobilă pentru casa cea nouă sau pur și simplu vrei să renovezi casa și să schimbi mobila, profită de ofertele noastre de Black Friday și comandă acum mobilă pentru casa visurilor tale.

Ce conținut poți pune în paginile de vânzare înainte de Black Friday
Pentru ca paginile nou create să devină relevante, îți recomand să le populezi cu produse dar fără să afișezi prețul.
Setări SEO tehnice necesare
Când vine vorba de setările tehnice, în primul rând, trebuie să inserăm paginile în arhitectura site-ului astfel încât să poată fi descoperite și indexate de Google înainte de Black Friday.
Aici avem două scenarii: fie avem o singură pagină de vânzare, fie avem mai multe (așa cum sunt în exemplul meu cu mobila).
Când ne referim la prima situație, poți pune pagina în footer până înainte cu câteva zile de Black Friday când o poți muta în meniu.
În scenariul doi, însă, pe lângă faptul că trebuie să fie pagina principală inserată în footer, trebuie să te asiguri că în această pagină există și link-uri către paginile secundare.

În exemplul meu, dacă ar fi să aplic acest scenariu, aș pune link-uri către paginile cu mobila pentru living, dormitor și bucătărie în pagina principală care prezintă categoria de mobilă. Link-urile pot fi puse sub descrierea de categorie, înainte cu lista efectiva de produse.
În acest fel, mă asigur că Google vede și memorează toate paginile la timp iar pentru mine reprezintă o șansă în plus să am vânzări de Black Friday fără a mai investi bani în plus în reclame plătite.
În al doilea rând, trebuie să te asiguri că nu redirecționezi greșit oamenii de pe pagina principală a site-ului pe pagina principală de Black Friday.
Adesea, proprietarii de magazine online tratează acest aspect diferit: fie redirecționează oamenii automat de pe prima pagină pe pagina de Black Friday, fie nu schimbă nimic la pagina principală și inserează pagina de Black Friday doar în meniu sau o anunță printr-un banner.
În situația în care vrei să redirecționezi automat clienții, trebuie să știi că din punct de vedere tehnic este necesar să folosești o redirecționare 302 (redirecționare temporară) în loc de 301 (redirectionare permanentă). Google va ști că ai schimbat temporar prima pagină a site-ului și nu îți va afecta performanța SEO a paginii principale pe care o ai în restul anului.
Concluzie
Black Friday este un eveniment important și competitiv pentru toți proprietarii de magazine online. Optimizat corect, site-ul poate aduce plus valoare prin captarea de trafic organic care să completeze eforturile care se fac pe canalele de publicitate plătită.
Totuși, dacă până acum nu ai investit deloc în SEO, este foarte probabil ca efectele optimizării de Black Friday să nu fie vizibile.
Poți folosi etapele descrise în acest ghid și pentru a îți optimiza categoriile curente de produse, nu doar pagina de Black Friday.
Sper ca acest articol să îți fie de folos și îți urez spor la vânzării.