7 întrebări frecvente despre SEO explicate pe înțelesul tuturor

Dacă ești antreprenor sau marketer, sunt sigur că ai căutat informații despre SEO și de multe ori ai devenit confuz. În ceea ce privește SEO, părerile sunt atât de diverse și de intens dezbătute, încât nu știi ce să crezi.

În acest articol voi răspunde punctual la 7 dintre cele mai frecvente întrebări despre SEO, explicate astfel încât să le poți înțelege chiar dacă nu ai experiență în domeniu.

SEO este unul dintre cele mai puțin costisitoare canale de marketing pe termen lung. Nu uita că merită să investești oricând într-o strategie durabilă pe termen lung!

Dacă ne raportăm la situația economică actuală, îți poți da seama că traficul organic poate fi o mină de aur pentru antreprenori pe timp de criză.

Traficul organic nu costă, iar dacă strategia SEO pe care o ai este performantă, poți rezista pe piață fără să mai ai nevoie de buget de marketing, așa cum este în cazul celorlalte canale de marketing online.

2. Sunt backlink-urile importante pentru SEO?

Sursa: sitechecker.pro

Pentru cei care nu știu, backlink-urile reprezintă mențiunile pe care un site le obține pe alte site-uri. De exemplu, dacă un site a fost menționat într-un articol de pe adevărul.ro, asta înseamnă că a obținut un backlink de la această publicație.

Fiecare domeniu web are definit un scor care poartă denumirea de autoritate. Cu cât un site are backlink-uri de la alte site-uri cu autoritate mare, cu atât mai mult va crește și autoritatea lui.

Backlink-urile vor fi întotdeauna importante pentru SEO deoarece ele formează autoritatea site-urilor și “valoarea” lor în ochii motoarelor de căutare.
Ca să înțelegi mai bine cum funcționează, voi reveni la exemplul de mai devreme.

Dacă un utilizator accesează articolul din adevărul.ro în care ai menționat site-ul și intră pe site-ul tău prin intermediul link-ului din articol, o parte din autoritatea domeniului adevărul.ro va fi transferată către domeniul tău.

3. Ce rol are strucura site-ului și de ce este importantă?

Structura site-ului are două roluri: unul în ceea ce privește experiența utilizatorilor pe site, iar celălalt în ceea ce privește modul în care este distribuită valoarea (autoritatea) pe care site-ul o captează de la alte site-uri, așa cum am explicat mai sus.

Din punctul de vedere al experienței utilizatorilor, este important să ai un site foarte bine structurat, astfel încât cei care îți accesează site-ul să ajungă la orice pagină din maximum 3-4 click-uri. Nici ție nu ți-ar plăcea să cauți un produs și să îl găsești după ce ai intrat pe 10 pagini, nu-i așa?

Pe de altă parte, o structură foarte bine definită poate fi unul dintre elementele cheie atunci când vrei să ai succes în SEO. Modul în care îți organizezi paginile influențează modul în care este distribuită autoritatea către acestea.

Sursa: backlinko.com

Aici ți-am pregătit și un scurt exemplu practic. Gândește-te că arhitectura site-ului este asemenea organigramei unei companii, iar site-urile care îți transferă din valoarea lor joacă rolul investitorilor.

Cu cât organigrama este mai bine structurată pe nivele, cu atât banii de la investitori sunt distribuiți într-un mod corect și eficient. Distribuirea se face în mod descrescător, de la vârful organigramei către nivelurile inferioare.

Așa se întâmplă și în cazul site-urilor. Cea mai mare autoritate o are pagina principală, care transmite mai departe o parte din valoare către paginile de pe nivelurile inferioare. Ce s-ar întâmpla dacă nu ai avea o structură foarte bine definită? Ori pierzi valoarea, ori o distribui acolo unde nu ai nevoie de ea.

4. Care sunt cele mai importante elemente SEO on page?

De departe, cele mai importante elemente on-page sunt: informațiile meta (meta titlul și meta descrierea) și conținutul text din pagină. Acestea trebuie să fie formate din cuvinte cheie relevante pentru fiecare pagină în parte.

Totodată, conținutul trebuie să fie valoros, iar cuvintele cheie să fie introduse în text într-un mod logic, nu printr-o simplă înșiruire de cuvinte cheie. În ceea ce privește felul în care Google evaluează conținutul, aspectul logic câștigă în fața unei înșiruiri inutile de cuvinte cheie.

5. Care sunt cel mai des întâlnite greșeli în SEO?

Greșelile de optimizare pe care le-am întâlnit frecvent sunt reprezentate de lipsa optimizării informațiilor meta și de canibalizarea paginilor.

Canibalizarea paginilor se întâmplă atunci când două sau mai multe pagini din cadrul aceluiași site concurează între ele pe același set de cuvinte cheie.

Spre exemplu, dacă un site care vinde pantofi are informațiile meta și conținutul primei pagini optimizate pentru cuvinte cheie generaliste precum “pantofi eleganți” și mai are și o categorie cu care targeteaza același cuvânt cheie, aceste două pagini se canibalizează. Cum poți evita asta? Trebuie să găsești cuvinte cheie diferite pentru fiecare pagină.

Atunci când paginile se canibalizează, motoarele de căutare devin confuze și nu știu care dintre pagini este cea cu care site-ul intenționează să targeteze acel cuvânt cheie. Din acest motiv, niciuna dintre pagini nu va crește în rezultate.

6. Blog pe subdomeniu sau în subfolder?

O altă temă discutată frecvent este cea legată de blog. Cum e mai bine: pe un subdomeniu sau într-un subfolder? Din punct de vedere SEO, recomandat este să pui blogul într-un subfolder de forma: site.ro/blog

De ce îți recomand să faci asta?

Subfolderele sunt interpretate de către Google că fiind parte din domeniul principal, ceea ce face ca autoritatea articolelor din blog să vină direct de la acesta, în timp ce subdomeniile sunt interpretate ca și domenii noi care pornesc cu autoritate zero.

Dacă nu se fac campanii dedicate prin care să se obțină backlink-uri către subdomeniul respectiv, autoritatea acestuia nu va crește, deci blogul nu va aduce rezultate.

7. Impactează diacriticele traficul organic?

De foarte multe ori am fost întrebat de către content writeri dacă folosirea diacriticelor afectează performanța traficului organic. De fiecare dată am dat același răspuns: nu.

Algoritmii de interpretare a conținutului pe care motoarele de căutare îi folosesc sunt capabili să recunoască și să asocieze diacriticele cu cuvântul. Din acest motiv, nu există diferență din punct de vedere SEO între “mașină de spălat” și “masina de spalat”.

În același timp, diacriticele reprezintă un plus în ceea ce privește modul în care utilizatorii interacționează cu textul, deoarece îl fac mai ușor de înțeles și de parcurs.

Concluzie

SEO este un canal de marketing foarte complex prin care se poate obține performanță pe termen lung atunci când are la bază o strategie eficientă.

Sper că acest articol ți-a fost de folos și că am reușit să te fac să înțelegi mai bine cum SEO te poate ajuta pe termen mediu și lung.

Până la următorul articol, îți doresc spor la optimizări!

Dacă mai ai vreo întrebare pe care nu am acoperit-o în acest articol, te invit să-mi scrii!

Abonează-te la newsletter

Fii la curent cu tot ceea ce se întâmplă în marketing. Abonează-te la newsletter și vei primi de la noi o dată pe săptămână un rezumat digital cu cele mai importante știri din domeniu.

Distribuie acest articol